Ako môžeme urobiť relevantný audit poplatkov, keď pacienti často nevedia, čo je poplatok a čo priama platba za výkon mimo verejného zdravotného poistenia? Pacient tieto veci často nerozlišuje
Bezmocnosť, beznádej a obrovská frustrácia, ale čo ak? Asi takto by som opísala svoje terajšie rozpoloženie. Zámerne hovorím o svojich pocitoch, lebo keby som hovorila o rezignácii, ktorá sa ako mor rozliehamedzi našimi lekármi, nezostalo by už ani „čo ak“.
Popravde niet sa čomu čudovať. Odloženie katalógu výkonov o dva roky bez predchádzajúcej komunikácie s tými, ktorí sa na jeho príprave podieľali, či ich zástupcami je ako dobre mierený pľuvanec do tváre. Dva roky, obrovské množstvo času v situácii, ktorá už včera bola neudržateľná. Nielen pre lekárov, ale najmä pre ich pacientov, pretože tí budú týmto odkladom postihnutí najviac.
Výstižne to pomenovala MUDr. Katka Dostálová, ktorá prirovnala katalóg výkonov k diaľnici do Košíc: „Toto je nekonečný príbeh. Na to, aby sme sa dožili aspoň niečoho z toho, čo nám v rámci festivalu populizmu na Slovensku politici sľúbili, by sme museli mať niekoľko životov.“
Prečo je nový katalóg taký dôležitý
Ak si chcete prečítať tento článok, prihláste sa do členskej sekcie
Členskú sekciu majú predplatitelia tlačenej verzie magazínu Medicína zadarmo.
V prípade otázok nás prosím kontaktujte na email: predplatne@newsandmedia.sk.